onsdag 18 mars 2009

Bambi på hal is!

Idag har jag lärt mig två saker, dels så vet jag precis hur Bambi kände sig på isen och den andra saken är att jag är absolut inte konståkningsmaterial.

Jag och Arne var på Dux idag först och gjorde ett reportage för Sika Magazine om lim. Rätt intressant och nu kan jag bygga min egna säng också om jag skulle vilja det. Eller jag vet i alla fall vad jag ska tänka på om jag skulle bygga mig en stor och fin säng.

Resten av detta inlägget kommer handla om Bambi på hal is och det kan hända att det kommer ett längre inlägg om Dux också.

Eftermiddagen spenderades på isen tillsammans med Tyringe Konståkningssällskap (ni läste inte fel). Det skulle plåtas bilder till programet för deras årliga isshow, mycket spännande. Även det kan det komma mer information om imorgon, nu är det Bambi som gäller.

Jag som inte har stått på en is på väldigt länge, och nu snackar vi inte om månader eller så utan det är troligen men 5-8 år sen jag var i närheten av en isbana och tog några steg. Som tur va slapp jag ha skridskor på mig idag det hade troligen sett lite roligare ut. Jag trippade med väldigt små steg fram och tillbaka på isen för att hjälpa till där det behövdes och även ta lite egna bilder. Efter ett tag gick det bättre men jag måste erkänna att jag kände mig helt fel och riktigt dålig när jag trippade fram väldigt försiktigt och så svischade någon av de duktiga åkarna förbi och gjorde något snyggt trick.

Rätt som det är kommer jag hur som helst på den enligt mig väldigt smarta idén att ta mig över och ta några bilder från den andra sidan (fråga mig inte varför jag inte bara gick av och gick runt). Jag börjar sakta men säkert gå framåt och kommer till mitten då typ alla tittar på mig så försiktigt jag går, troligen så tyckte även de som var runt fem år att jag såg väldigt töntig ut.

Men som en urusel ursäkt får jag väl säga: Jag är INTE konståkningsmaterial.
Och jag förstår PRECIS hur Bambi kände sig.

Have fun! - mer kul om dagen kommer imorgon!

Inga kommentarer: