söndag 29 mars 2009

Rögle - Södertälje

Ja, där va jag i fredags..

Första gången på ishockey för mig, och det var ruskigt kul. I pauserna levererade man till Bildbyråns arkiv och under matcherna stod jag mellan två fotografer från Kvällsposten.

Jag och Rickard åkte så vi var på Lindab Arena runt halv sex, och matchen började kvart över sju. Vi gick runt och jag fick min ackreditering sen var det dags att "pinka in sitt revir!" som en annan fotograf så fint kallade det. Jag tog "Fotoplats 3" som det så fint stod på en lapp, skrev dit Bildbyrån på lappen och la datorn där. Sen gick man runt lite till och smakade på någon macka i pressrummet. Det var allt annat än en halv fralla med ost utan det var mer en gourmet macka med fin skinka och ost.

Klockan började närma sig kvart över sju, jag ställde mig vid min plats där jag hade datorn. Fick låna en Nikon D3 och ett 200-400 4 VR från Arne för att prova och det var ett helt super objektiv. Tänk om Canon kunde göra ett liknande objektiv, då hade jag blivit glad.

Om bilden: Mitt "in pinkade revir"

Första perioden var rätt död faktiskt, inga mål och inget coolt som hände. Några tacklingar blev det men inte så mycket mer, sen blev det paus. Efter pausen när andra perioden började blev det mer fart. Rögle och Södertälje gjorde ett mål var så när andra pausen kom stod det 1-1.

Om bilden: Rögle jublar efter andra målet.

Tredje perioden kom och Rögle gjorde ytterliggare ett mål, även Södertälje lyckades peta in ett mål till. 2-2 stod det och sen blev det först förlängning sen straffar. Till slut lyckades Rögle få in en straff till och det stod klart att Rögle vann.

Om bilden: Södertäljes målvakt efter Rögles 2-1 mål.

Om bilden: Rögles Jakob Johansson avgör allt när han sätter straffen till 3-2.

Efter matchen skickade jag lite fler bilder för att sen packa ihop och åka mot Hässleholm, tolv var vi framme i Hässleholm.

Hope you enjoy it!

1 kommentar:

lisa sa...

Du är riktigt duktig! ;)